Blogger Templates

I made this widget at MyFlashFetish.com.


Saturday 28 May 2011

to SHAHAZMIN ASHRAFF...

Posted by amla at 00:20
<Post ni amla amek dr blog someone yang ditujukan untuk SHAHAZMIN ASRAFF.. Ehem3...dyer dha xminat kao so kao kner crie org laen tw.. peaceee~>
This is a story about me..the momment still vividly etched in my memory...i don't know how to start this story actually.so,without thinking much more..i'm just start it from here..before that i want to let you know..this is a long story..this is a four years story!!...Ok..lets start..the first time he enterred our class, all of us especially the girls started to rubbish him.I don't know why..maybe he is a rubbishy one- this is my expectation at that time,I guess.Why not..the first sight looking at a pampered son(his mom called him "darling") <his mother's name is ROEZAN ZULIANOE>..but he made a foolish face..the loving mother asked him to shake hand with his brothers <NASHMI QUDHAH, UWAYDAH KAUFIHI, FATTAH KURAYSAT n SHAHAZMIN NIZAM> *SHAHaZMIN NIZAM n SHAHAZMIN ASHFAFF is twin*>before leaving...do you know what he did?..he said nothing,no respond and started to have a sit in the class.) Hah!! I wonder why he willings  to do such a terrible thing to his mother.Started from that ocassion..I hate him!!I didn't like to see his face anymore..He looked so miserable!!I didn't know what was in his head!!
         On the next year..when my friend,Pejot and i were wandering in front of  koop..a group of boys called a name<the one who she hate:SHAHAZMIN ASHRAF>..and lastly...'gedebuk gedebak'..this becomes a common gossip that we(the one who i hate and me) are having an affair,everyone is saying so.But please don't ever believe all the gossip you hear!! <gosip yg mengatekan dowang cple>hurmm..what else i want to write?..he is nice to me..always gave present to me such as expensive cakes,branded chocolates and many more.i accept all the gifts he gave to me because my senior said that "just take what the boy gave to you and don't ever show any reaction!"..So, i heed the advice.Wahh!!this is really a long story..oklah,please allow me to write in bm..it will become more impressive,perhaps.
    Perkara tu berlaku sampai his mom<PUAN ROEZAN ZULIANOE> boleh kenal saya.Lepas je bnda tu,sume hadiah yang dia kasi adalah daripada mak dia.Pelikk!!.Hujung tahun tu,saya dengar khabar angin yang dia nak pindah..<nak pindah ke sekolah abg dye *SHAHAZMIN NIZAM*..so abg dyer ckp lao dy SHAHAZMIN ASHRAFF 2 pindah ke sekolah dy, abg dy pulak akn pindah sekolah laen>Satu kelas jadi sedih.Dia mintak semua classmates punye biodata termasuklah saya.Dekat hostel kawan2 saya suruh saya berterus terang dengan dia..yang saya ni tak pernah ada apa2 perasaan pun dekat dia.Bukannya apa,sebab selama ni saya tak pernah bagi apa2 respond pon kalau orang ckp apa2..sampaikan ada yang kata saya ni tak ada perasaan. Sedih la jugak dengar.Tapi, saya sabar je. Saya yakin ada hikmah disebalik apa yang terjadi.Jadi, selepas fikir masak-masak,saya pun setuju untuk tulis surat yang menyatakan saya benci dia walaupun dia baik dengan saya.Isi kandungan surat tu penuh dengan penghinaan terhadap sikap dia yang menjengkelkan tu.
       Tahun seterusnya, saya terkejut bila dapat tahu yang dia tak jadi pindah..Hanya Allah jela yang tahu perasaan saya time tu.MALU!! and macam2 lagi lah.Kemudian,after march-test..ada seorang cikgu ni panggil saya kat bilik guru.Mula-mula saya dah tertanya-tanya apa yang cikgu tu nak tanya dan apa yang saya dah buat??Saya semakin berdebar bila cikgu tu tanya macam ni "apa yang awak dah buat kat dia tahun lepas?"huh! Sebenarnya cikgu tu dah tahu the whole story about us.Cikgu tu ckp yang dia sendiri bagi tahu dan cikgu tu beritahu yang mak dia berterima kasih sangat kat saya kerana telah membuatkan dia berubah.Cikgu tu pun suruh saya teruskan menasihati budak tu dengan alasan surat yang saya tulis tu dah membuatkan dia berubah dan terdapat sedikit peningkatan dalam pelajarannya.Saya jadi tak tenteram bila keluar dari bilik guru tu.Ke mana sahaja saya pergi,saya pasti akan teringat kata-kata harapan cikgu tu.Rasa bersalah mula menguasai diri saya.Saya tidak tahu sama ada hendak kasihankan ibu dia dan cikgu ataupun kasihankan diri saya.Tiba-tiba,saya jadi hilang arah.Masa tu saya takut sangat sebab teringatkan azab Allah.Saya tak tahu bagaimana ingin memulakan langkah.Saya takut,risau langkah saya tu merupakan sesuatu yang dimurkai oleh Allah.Pada masa itu,air mata acap kali mengalir dalam setiap doa yang dipanjatkan."Ya Rabb..tolonglah aku".<dowang ni sekolah agama>Jadi,saya ambil keputusan untuk meminta pandangan daripada seorang naqibah yang paling rapat dengan saya.Segalanya saya ceritakan padanya.Dia menyuruh saya mengikut apa yang disarankan oleh cikgu tersebut dengan syarat saya menasihatkannya dengan menggunakan ayat yang formal dan pendek.Selepas itu,saya tidaklah selalu menulis surat atau nota semangat dan nasihat kepadanya sebab saya masih lagi ragu-ragu.Pada hujung tahun tersebut saya jarang terjumpa dengan dia kerana masing-masing sibuk membuat persediaan untuk peperikasaan besar pada tahun itu.
        Tahun seterusnya yang merupakan tahun lepas..saya tidak lagi sama kelas dengan dia.Saya berasa sangat bersyukur.Tapi dia masih lagi seperti dulu..sering kali menghadiahkan sesuatu kepada saya.Saya jadi bingung dan tak tahu nak buat apa lagi.Kawan-kawan saya selalu mengejek saya dengan dia.Mereka kagum dengan dia kerana kesetiaannya kepada saya  sehinnga sekarang.Tetapi hati saya masih tidak boleh menerima kenyataan itu walaupn perkara itu memang benar berlaku.Saya akan menafikan setiap kenyataan rakan-rakan saya yang memujinya.Mungkin ini disebabkan oleh prinsip yang saya pegang selama ini.Saya janji pada diri saya yang saya tidak akan sesekali belot pada prinsip saya.Namun,ujian yang diberi oleh Allah sangat berat dan betu-betul mengujikan..dia semakin ambil berat tentang saya.Sehinggakan dia menolak cinta seorang perempuan demi saya.<Shahazmin Ashraff nie jenis xsuker layan perempuan..bile amla bce post nie bru la amla tau knpe.. tp kwn makwe abg dyer : SHAHAZMIN NIZAM terhegeh2 nk ckp dgn dASHRAFF nie lawpon SHAHAZMIN NIZAM da bg byk2 alasan..xkan dyorang xfaham2 lgiey..dyer pon xtau nk bg alasan ap smpai dyer mengadu dkt syer..>Saya tidak hairan dengan tindankkannya itu kerana bagi saya itu bukanlah bukti yang dia benar-benar suka akan saya.Tapi rasa bersalah dan kasihan mula menyelubungi hati ini.Pelbagai persoalan berputar dalam kotak fikiranku.Kejamkah tindakan aku selama ini terhadap dia??Patutkah aku menghukum seorang manusia yang berhak mencintai dan dicintai??Siapakah aku untuk menentukan yang mana salah dan benar??Dia tidak pernah mengungkapkan kata-kata cinta kepada aku,tetapi tindakannya telah menimbulkan pelbagai persoalan dalam kalangan orang disekelilingku.Adakah ini dinamakan fitnah?Tiba-tiba aku  teringatkan hadis yang menyatakan fitnah dunia ialah wanita.Astaghfirullah..aku tidak mahu menjadi wanita yang menyebabkan fitnah!!Ya Allah..aku tidak pernah meminta untuk dikasihi mahupun dicintai..malah aku membenci perkara itu.Tapi mengapakah ini terjadi kepadaku??Tolonglah aku Ya Allah.Tunjukkilah aku jalanMu yang lurus.Terangilah hatiku dengan sianaran nur hidayahMu...
          Pada tahun ini,aku panjatkan kesyukuran kepadaMu Ya Allah kerana Engkau telah menjauhkan kami walaupun secara zahir.Takdir telah menentukan yang dia perlu pindah ke sekolah lain.<Sekolah Seksyen 14 *Sekolah berasrama penuh*>Alasannya..atas permintaan ibunya.Saya akui dia memang seorang anak yang taat.Jadi dia mengikut sahaja permintaan ibunya itu kerana dalam surat yang dia tulis kepada saya mengatakan mungkin ada hikmah disebalik apa yang terjadi.Jadi dia akur.Tersentak hati perempuan saya membaca ayat tersebut.Saya tidak sangka insan yang pernah dikutuk dahulu kala juga faham tentang hikmah Allah.Tapi saya akur kerana setiap insan boleh berubah.Saya benar-benar berharap agar dia berubah kerana Allah dan bukan kerana manusia..

    "Ya Allah,aku bersyukur kepadaMu atas segala nikmat yang Engkau kurniakan.Aku bersyukur kerana masih ada lagi insan yang mengasihiku.Namun Ya Allah,berikanlah aku kasih sayang seorang hamba yang cinta akan diriMu.Ya Rabbi,tunjukkanlah jalanMu yang lurus dan benar kepadaku dalam setiap tindakan dan keputusanku.Janganlah Engkau membebaniku dengan ujianMu yang dahsyat sehihgga aku tak mampu Ya Allah.Sesungguhnya aku seorang hamba yang lemah,kerdil bahkan jahil.Ya Allah ya tuhanku,aku memohon kepadaMu janganlah sekali-kali Engkau berpaling daripadaku apabila aku meminta pertolongan di atas kejahilanku dan kesalahanku.Ampunilah aku Ya Allah kerana tidak menjadi hambamu yang solehah.Berikan aku kekuatan Ya Allah dalam menempuh godaan dunia ini Ya Allah.Amin Ya Rabbal 'Alamin."
Tujukkanlan aku jalanMu Ya Allah...


       Cintailah cinta Pencipta cinta sebelum engkau mencintai cinta.
 Cinta Allah tiada kecewa..

0 comments:

Post a Comment