Blogger Templates

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, 26 November 2011

Lu dara, Lu kolot

Posted by amla at 20:27 0 comments
      Hello alls.. Selamat pagi.. :) .. Hari ni Amla bangun lewat ckit dri biase.. Amla bangun pkul 8.40 .. Nseb baek mummy xbsing..Hehe.. Amla bangun lewat cbb Amla tdur lewat lah semalam.. Amla buat aper tdor lewat?? Amla membelek-belek muke Amla ni ha.. :p.. Actually Amla search-search vdeo lagu en tgok citer korea dekat SINI...
           Pstu tetiber adew mcg masuk dkt fon Amla.. Hani yang text.. Dyer swoh bukak 1 blog ni.. Amla ponw bukak la ea and adew vdeo dkt situ... Tajuk LU DARA LU KOLOT.. Amla pon tgouk la vdeo tu..Terkejut ponw terkejut jugak lah dgn tajuk vdeo tu...
     Vdeo tu fsal sowng budak ni dyer citer yang kwn kepada kwn dy kte dy kolot sbb dyer adew  dara.. Budak tu ponw aper lgiey an, hot giler lah.. Dyer bangkang habes2 lah...And last vdeo tu dyer adew bwt iklan dettol..ha3.. Ni ulasan Amla dkt kwn kpd kwn budak yang buat vdeo tu eh..
          hey!! xkn lah owg ader dara tu kolot.. Kao giler ke haper ea.. Kitorang tau la an yang kao tu dah xder dara tpiey jgnlah kao bwt bangga smpy kate dkt org yang masih suci lagiey kolot..Kalau kao rse kao tu bgos sgt sbb hilang bnde 'tu', kao snok sowng-sowng dh lah...xpyah la smpy nak heboh dkt sume org an..
      Eh, cube lah kao bayang bile kao dh kawin nanti...xde ke kao takot ha.. Kao boleh ke pegi pasar beli dara 10 ringgit ha?? Xker terkejut laki malang yang bergelar suami kao tu bilew dyer tau kao dh xder dara... Silap2 hariey bulan dyer cerai kan kao terus..Bru kau terkejut babun dekat situ..
            Herm, setakat tu je kot Amla nak tulis untuk entry kali ni.. Hehe :)

Friday, 25 November 2011

Final Sukan SEA 2011

Posted by amla at 06:04 0 comments
              Hello korang semua..Korang semua sihat x?? ayah korang?? mak korang?? haha, ok lah..ckp byk pulak Amla ni.. Herm... Walaupun dah lambat, Amla tetap nak post jugak fasal kejayaan skuad Harimau Muda di bawah bimbingan Ong Kim Swee mengalahkan skuad garuda... Perlawanan ni berlangsung di stadium Glora Bung Karno...
         Actually Amla xminat sgt fasal bola-bola ni..Tp dah membe-membe abg adam dtg tgok bole dekat rumah Amla pon join sekaki lah...Bez jugak ea kalo tengok bola ramai-ramai...Bile masuk gol tu habes bergegar rumah... Terutama bile ada abg daniel en geng2 dyer join sekaki jugak.. jerit hbes r..Bole pekak telinga dengar.. Syezly Amla ckp, Amla dari xminat tgok bola, lepas tu tros mnat tgok bola wlopon tgok sorang-sorang.. Amla start minat bola bila malaysia lawan Indon pada suku akhir.. Malaysia 1 indonesia 0..
           Mase dlm gem tu, pengadil suruh Ong Kim Swee kuar dari padang sebab dyer ade bntah keputusan pengadil daripada Emiriyah Arab Bersatu.. Mase tu Amla terkejut beruk jugak..Boleh ke maen halau-halau ni.. Biaselah budak kecewi baru first time tgok bola.. :P
              Mase dalam suke akhir tu, shahrul azwari ibrahim yg kasi gol pada minit ke-17 kalau Amla xclap lah..Amla pon dh xegt sgt..Tapiey rase-rasenya pada minit ke 17 kod...kalau salah minx ampun ye peminat-peminat bola sekalian.. Tapiey Amla rse mcm betol.. hehe
     en yang paling menyedihkan my IZZAQ kene kad kuning pada minit 56.. Sebab dyer tolak Andrytani mase Andrytani dlm kawasan penalti..
        Mase harimau muda lawan dgn myanmar my IZZAQ cedera.. kaki dy sked.. Dyer berjalan pon pakai tungkat je.. Amla sedih..tapiey walau cne pon Malaysia ttp mng jugak.. 1-0..
          Mase final pon malaysia mng..4-3..bile mase tambah pon downg still 1-1..Hasil sepakan penalti untuk menentukan sape menang..Sepakan Baddrol Bakhtiar boleh la dikatogerikan sbg penentu kemenangan sebab Amla tgok bola tu an dah kene kaki penjaga gol indonesia tu dah...Tapi bola tu bergolek pegi masuk gol..So mng lah.. Amla pon heran asal la penjaga gol tu  xsepak je bola tu bila bola tu kena kaki dyer.. So tgok2 syarat-syarat penalti ni hanya untuk boleh buat satu gerakkan je<hasil keterangan: Kak Melissa>
           Yang jaringan 1 hasil Asraruddin Putra Omar tu kan, .Amla tgok dyer tanduk juz nmpak mcm Alah je..Tapi naseb baek masuk gol..Pape pon yang pnting masuk gol an sekrang...mata 1-1 tu teros kekal spanjang 90 minit en tambahan 30 minit..Sebab tu la dowang adakan penalti..hehe, memandai je Amla ni.. Haha.




And kepada peminat-peminat cerita korea, korang kalau nk tgok citer korea boleh lah korang PICIT SINI.

Friday, 18 November 2011

tergoda.. :P

Posted by amla at 09:48 0 comments
            Hello kaorang.. Amla di sini.. Dah lamer an Amla xupdate blog... Bgiey Amla lmer lhaa.. Xtau lhaa bgiey kaorang an.. Kebelakangan ni Amla busy siapkan this blog.. Kalau kaorang adew maser kaorang melawat lah blog tu..Blog tu xseberapa ponw..
            OK!! Hariey niey Amla nak ckp dekat kaorang yg Amla dh jatuh cinta dekat ABANG LONG..jatuh cinta sangat2..Bukan sikit-sikit..Nak tengok muka Abg Long?? Kjap Amla uploadkan..

             Amacam?? Handsome tak Abang Long? Ha3 :D ..Korang percayer kew tu Abang Long?? Harap-harap jangan cayew...Tu Bukan Abang Long lah...Kalau kaorang tgouk betul-betoul an, Amla dah potong nama Abang Long..Xcayer?? Tengouk balek dkt atas..Perasan tak?? Bagous!!
           Amla sajer je tarok nmew Abang Long..Tiber-tiber rindu dyer.. hehe :) , Gatal betol Amla ni.. A randy girl..
             Ok!! who is him??He is a SUPER GROOM!! He is a handsome Thailand actor.. His name?? Korang juz boleh kenal dyer dgn namew NADECH je..Namew sebenar dyer dirahsiakan..Nanti korang minat dyer..mnew boleh..Dyer muda lagiey..Baru 20.. Lagiey muda driey Mario Maurer..Kaorang tau, orang cakap kalau beza umor kitew dgn pkwe/suami/org yg kiter minat tu 5 tahun, bahagia giler..So kalau Amla dgn dyer mectiey bahagia gilerr.. :P

I put his profile ok:

Name: Nadech
Ethnicity: Thai/Austrian
Birthdate: December 17th, 1991
Birthplace: KhonKaen
Siblings: Only son
Height: 181 cm.
Education:Faculty of Communication Arts
Talent: Singing, Guitar
Hobbies: Playing games, Fitness
Sport: Futsal, Boxing
         
           Ok!! tu sajew kod..Kaorang kalau kenal dyer Nadech, kaorang jgn la ambil dyer taw..Amla chop dyer dulu..Amla cuker kening dyer..Jenis kening tebal...comel!! Tdiey baru Amla tgouk citer dyer berlakon...Hansome cgt!!!


Monday, 14 November 2011

Rahsia Perempuan yang Lelaki Perlu Tahu

Posted by amla at 05:30 0 comments
Ada betulnya..

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya,lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang(sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya,dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Ji! ka kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akan lakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan ! tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pe! rtama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

Thursday, 10 November 2011

salam Aidil Adha

Posted by amla at 03:30 0 comments
                    hello kaorang.. :) ..lmew an amla ta post dkt blog...mctie kaorang rnduw amla giler-giler an?? Kalau kaoraang rnduw makaceeh ear.. Kalau kaorang ta rnduw ader aku kesah ??
      OK2!! Amla cebenarnyew nk ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA dkt kaorang.. sory sbb wish lambat..amla actually bukak blog niey tpie ta post cbb adew hal pnting lgiey yg amla kner buat..

    
          Gmbar niey amla ambil dekat google image..senang je..ha3..Dekat skowla tadiey adew jamuan sempena Hari Raya Korban niey lhaa..so kitowrang datang skowla pagiey tadiey pkai baju raya...Amla pakai jubah waner purple gelap+pink terang..pstu pkai shawl... 
               Skowla buat korban 2ekor lembu.. Dato(pengetua) yang korbankan..maksud amla dato yg sedekahkan lembu tu untuk dikorbankan... So hariey 2 kitowrang tunggu pyew tunggu cbb ckgu bru nk mcak hariey tu.. So sementara nk tunggu 2 kitowrang mkn la kueh raya yg kitowrang bwk smbil bukak Fb n smbil snap pic..
                     Then cikgu panggil cumer pegiey dewan besar takbir ramai...pas2 kereta jagwa bwak pengetua pergi dewan..pengetua n konco-konconya pon pergi la naek atas stage...kitowrang bertakbir lah lgiey..Msew 2 Ustad Saifullah yg jdiey ketua takbir hariey tu...
         tga kitowrang bertakbir tu tibe-tibe datang kereta BMW bernombor plat WQV 5353 stop dpn tu....terkedek-kedek kuar Ejan darie kete uh...Semua org pandang dyer..Dyer pkai kod tym tu...xbole blah...Then dtg pulak berpuluh-puluh motor dkt ctu..yg turunnya sume pkai kod... n then sebuah motor BMW bernombor plat WDX 2105 dtg...turun lah abg adam n Kak Faizurin <penolong ketua pengawas> downg jalan pegi dkt ejam..
                  Kak Faizurin pakai bju cntik giler hariey 2...cumer org tepuk tgn...Amla pon tepuk tangan..Patu ejampon pegang lah tgn kak Faizurin berjln smpy dkt tangga stage...Then 1 lgiey keter BMW tpiey kaler hitam datang... Turun lah abg Dannish <ketua pengawas> n konco-konconya...dia n konco-konconya pon jln dekat ejam then Danish tros bwk kak Faizurin naek stage...
        Pstu dgn ucapan bismillah maka dato pon rasmilah hary raya korban hari tu..pastu bertabur lah kelopak bunga mawar pasu dr ats...sumer org tepuk tgn...
         pstu kitowrang mkn2..knyang giler prot amla...syez amla ambil 3 bekas puding...amla mkn sowng-sowng...cper pon xbole kacau...n then xdew aper yg berlaku...actually ader nnt amla post laen ea...adew hal ckit lah...BYE~

Saturday, 22 October 2011

budak tu da tua...:P

Posted by amla at 04:02 0 comments
             adew due ouwrang budack tu dyer ourang dhaa tua...happy birthday Shahazmin nizam and Shahazmin Ashraff... 2-2 anak uncle Quwardishah Mubarak...kaorang tu dhaa tua so cdar cdar lhaa cked eah?? jgn jdiey rugged cgt.. :P
     Semogew Allah memberkatie kaorang..jgn selalu bergadouh cgt cbb kaorang dhaa tua..xmnis ourang pandang..amla xpew lhaa..smogew kaorang xselalu gdouh dgn mkwe kaorang..opss!! this is for Shahazmin Nizam..for Shahazmin Ashraff teruskan study...klau terpikir nk couple buang jauh jauh perasaan tuh...fhm?? got u!! :p
         xpew lhaa..xkesah lhaa cumer tu..amla dhaa kaci hdiah...amla antrew top ten wish kaorang...amla ourang yg ke-3..pikir nk jdiey yg first..tpat pkol 12 col, tibew2 adew ourang ckp "number busy".. ha3.. :p

happy birthday ejam..tros jdiey the coolest guy tw..

happy birthday shah..amla xdew gmba shah..nie ponw ambil dlm FB ejam..lg sekali sory ea..

         downg niey kembar..sbb tu brthday dourang smew...tp muker haram xsmew ponw..hdung jhee smew.. 2 2 hidung tinggie..anak pak arab+mat saleh ktewkan...adek nmpak mcm abg..abg lak nmpk mcm adek..ap lhaa..tp kadang2 an kalau ejam gelak mukew dy agk mcm shah ckt2 lhaa...
                lpas tu troz dhaa xnak buat muker mcm thuu..Shah!! i wish u good luck for SPM..do the best..perangai xelok tu buang2 lhaa eah?? :p.. cne ponw tros jdie hafiz yahh!!


Sunday, 16 October 2011

usaha tangga kejayaan..

Posted by amla at 05:45 0 comments
           ukee~ usaha tangga kejayaan...bip3..finally amla dhaa tau dhaa aper FB ejam lgiey 1..amla xsngker yg amla ni b***h sgt.. =3 .. pyer lhaa sng nk crie FB dyer cbenarnyew.. Shahazmin Nizam (bang bang boom) jhee... amla pyer lhaa crie nmer AXLEE NIZAM mcm2 lgiey arr..tgok2 juz trok nmer 2 jhee..xterpikir pulak..egtkan nk tarok nmew shanekyler hunter..tpiey DP (default picture) dyer xboley blah..muker blur giler..kelakae doe..tpiey FB niey dyer xbwt disable ringht click pulak..xaci betol..

comel..ha3..gmba fourm berapew arr yg kao tarok tu?? :P

amla dhaa add dhaa..nk tnggu dyer app jhee lhaa...kiter tgouk dyerr app ke x.. :P

Thursday, 13 October 2011

bru balek skola ni..

Posted by amla at 02:38 0 comments
                  ok cumer...amla bru blek sekola niey tros bukak fb...terkejut bapak amla bile tgouk2 status mamat uh naek dlu...status xdew lhaa terkejut sgt..tp prof pic dyer yg buatkan amla terkejut..amla rcer mcm betoul2 xcyer yg tu Fb ejam punyer...ya Allah..kalau korang tengok ponw korang mctiey terkejutnyer...prof pic dyer gmba dyer dgn kak asha dkt ats ktil bah..kalau duduk biace amla xkisah lha...ni x..dh la baring atas katil then ejam pluk asha lak tu...ish3..ape nk jdiey dgn mamat uh...amla nk tarouk gmba 2 dkt blog amla ponw xbole cbb ejam dhaa buat disable right click dkt dyer pyew FB..
           dh lhaa dkt ckowla tdiey ponw buat amla terkejut..tibe2 je jumpe amla then troz trik amla pegiey kantin..dh la tym tu amla tga bez gossip dgn kengkwn...ptong btoul arr..tau xdyer dduk btoul2 dpn sowng prmpuan niey then dy tros tyer dkt prmpuan tuh "wei, kao suke aku ea?" amla terkejut giler...dipendekkan citer budak tu ngaku lhaa...pstu dyer swoh budak tu kasih surat dkt asha cbb asha duduk belakang budak tu..budak tu punyer lhaa bengap pegiey kasi..bile asha bcer jhee asha tros dtg dkt ejam...dgn cre dyer lhaa.. 'hey kamoo!! asl jahat sgt ney.." pstu dyer bling kertas 2 en blah pegiey mkn blek smbil gelak2...amla bce lhaa kertas tu..dhaa lhaa tulisan mcm aper ntah...cner lhaa bole dpt 8A1B dlm percubaan...9A dlm pra SPM...pelik betol.. dyer tulis "assalamualaikum nek...putera nk nek jdiey teman hidup putera selamenya bole x?"OMG!! amla terkejut sgt..bukak belakang alah "happy khamis FOOL"..mcm bodo jhee an dyer tu..
                pstu capik dkt kelas kn amla engat dyer nk cium mira...ya ummi..kalau tgok gyer dyer mcm dyer nk cium mira jhee..mira punyer lhaa tutup mate rapat2...taleh belah btoul..kuar bunyi "emmmmm!!" tgok2 capik kte "dkt bwh hidung kao 2 ape ea?? aku nmpak mcm taik hidung jhee.." ha3..amla gelak giler bile dgr capik ckp mcm tu...mira nmpak sgt muke dhaa blushing...tros kuarkan cermin tgok2 mmg betoul taik hidung...mcm2 downg tu...kwn2 amla mmg mcm niey..
        mira malu dyer kejar lhaa capik tu...lps tu tibe2 jhee capik tu dtg tmpar amla..amboi.!! sesuke htiey kao jhee nk tmpa aque ea..siap kao!! amla ponw kejar dyer...so maen kjar2 lah kitowrang dlm kelas tu...capik lari laju an smpy terlanggar softboard dkt belakang...jatuh penyapu driey belakang softboard...lagiey lhaa kitourang gelakk....kitowrang men kejar2 smpy hbes meja kerusi bersepah..then tros lrie kuar...ta bole belah betoul...couple jhee lhaa kaorang mira dgn capik...nk memilih cgt cbb tu cmpy cekarang xdew makwe+mkwe lgiey...kalau kaorang cple kn sng.,..hbes citer tutup buku...hehe
                tdiey muin dhaa kasi 200 dkt amla cbb dyer dhaa jnji kalau lps hbes jhee PMR dy nk kasi 200 ratus dkt amla..lewat 3 hariey dhaa..sebenarnyew amla ponw dhaa xegt aper ponw fsl niey...tp dha dyer kasi amla ambil je lhaa...bole beli teddy baru...hehe :)

p/s: kpder ejam pyew mkwe..aku xtau lhaa cmer adew kao tau ke x fsl prof pic niey tp mctiey lhaa kao tau an..swoh lhaa dyer tukar blek..kao tau an nper dyer tarok prof pix tu..kao tau kn?? xkn lhaa amla nk citer dkt cnie kot..amla smpt IM dgn dyer tyew dyer "syg xmrh kew ejam tarok prof pic tu?" dyer ckp "syg kasi je.." blom smpt amla nk bls dyer anta "abg rsew tercabar aw cemalam.." xsmpt amla nk rep dyer dhaa offline...hehe..so kao buat apew ea smpy dyer rcer tercabar..ish3..xkesah lhaa..tpiey amla mnx cgt swoh lhaa dyer tuka prof pic tu...pleassse..

Wednesday, 12 October 2011

kenal bentuk tulisan..

Posted by amla at 21:43 0 comments

Tekanan kuat dan boleh nampak kesan: Seorang yang yakin, bersemangat, cergas dan sihat, agresif dan lincah.
Tekanan yang ringan: Kurang tenaga, tidak begitu yakin, atau seorang yang lemah lembut, bersahaja.
Rapat-rapat: Orang yang suka bergaul, rapat dengan orang, atau bergantung pada orang lain, dan suka jimat jimat.
Jarang-jarang : Tak suka bercampur orang, kurang mesra atau boros.
Condong ke kanan :Suka bercerita, peramah, extrovert, suka bergaul dengan orang, berani , pemurah dan boleh memimpin.
Condong ke kiri: Intovert, menyendiri, pendiam, pemalu, payah berubah, setia pada keluarga, tak pandai bergaul dengan orang, tapi setia dengan kekasih atau negara.
Tulisan yang bercampur campur, sekajap kiri, sekejap kanan, sekejap besar sekejap kecik..
Orang tu berada dalam keadaan tak stabil, emosi yang sedang kacau atau tengah marah…huuuu
Tulisan tegak: Mudah kawal diri, yakin, tak suka bergaduh atau masuk campur hal orang. Suka ambil jalan tengah.
Tulisan bulat bulat: Orang tu seorang yang emosional, prihatin, penuh kasih sayang, alert dengan persekitaran, seorang yang kreatif dan selalu guna otak kanan.
Tulisan tajam atau leper: Seorang yang rasional, bekerja dengan sistematik, guna otak kiri banyak dan pandai mengurus.



8+9 oktober..

Posted by amla at 19:51 0 comments
                    hellow kaorang!! amla nk cite siked aper yg terjadiey pdew 8 oktobeer yea...pgiey 2 amla xdew aktiviti aper2..so amla juz tgouk tv akibat keboringan...tgah cnok2 amla tgouk tv, anessa call...dyer ckp dyer nk pegiey beli baju so mnx amla tmankan...amla ok jhee..cbb tym 2 amla ponw xtau nk buat aperr...so amla mnx duet dkt papa then tukar bju en tros pgiey rmh aneessa mnx abg adam antarkan...
           kitourang pegiey shopping dkt PJTC (Petaling Jaya Trade Centre) bukan PWTC...kitowrang kuar due2 jhee...then tga cnok2 kitowrang usha org cner, org cnie tbe-tibe OMG!!! amla terserempak dgn Petra...tym 2 hye tuhan jhee lhaa yg tau apew amla rcer...gementar?? dup dap jhee jantung niey...dyer cnyum dkt amla..amla ponw cenyum blek la..dyer ckp dyer nk ckp sumting tumpang kitowrang dhaa jumpe an..
                amla ajak lhaa dyer dduk dkt meja dpn tu an...lps duduk 2 dyer tyew lhaa amla chat ke x en bla3.. berbasi-basi lak dyer...straight to the point dhaa lhaa...dyer ckp kakak dyer nak kwin...so?? dyer nk jmput amla giey kenduri kakak dyer tu...amla ckp tgouk r dlu kalau adew mcer amla pgiey lhaa...kalau xsorriey cgt..
                  xpew lhaa..amla blah troz driey ctoo...xcnggop amla naa tgok mukew dyer lmew2...muker kecian btoul..dhaa lhaa dyer kuar dgn kwn2 dyer...aigaa..memalukan amla jhee...he3...adew sourang kwn dyer tu hensem..tpiey mood amla nk shopping xhncor lgiey...kitourang shopping smpy duet nk byar tmbang teksi xdew...sudah!! matilah kitowrang...tiber2 kitourang terjumper shahrul en fikri...mnx duet sourang sepuluh driey downg then tros blah driey ctoo...cbb tym tu dhaa nk pkoul 2 dh...nnt xsmpt lak amla nk siap an...
                 smpy jhee dkt rumah amla troz bling beg shopping tu en tros lariey mcouk bilik pegiey mndy..tibe2 abg adm ketuk pntu bilik mndy amla...amla marh dyer driey dlm toilet tu cbb msouk blik amla tnpe kebenaran...tnggu lhaa smpy amla hbes mndiey dlu..bru lhaa msouk...ish!!
         biler amla dhaa pakai bju cumer tu dyer tyew amla, amla nk pegiey xantar uncle quwardishah niey...dhaa lewat tau x...mstiey lhaa amla nk pegiey..amla dhaa ciap dhaa niey...pstu amla lumbe2 dgn dyer cper smpy dlu dkt dpn pntu rumah en mstiey lhaa abg adm menang..kaki panjang mcm hatu galah je...ha3..
                   pstu tym kitourang dhaa cmpy dkt PJ amla tgouk rmai dhaa sedare uncle quwardishah dgn kwn2 ank dyer cmpy...tgouk2 eken dgn shahrul ponw adew...amla tyer downg buat aper dtg cniey...downg ckp downg nk antar dowong pyer p.long...ejam mne an?? tgouk2 ejam nga borak dgn sedare dyer driey perlis tu...amla buat donow jhee lhaa...nk pegiey nnt org ckp mukew xmalu la pulak...
              amla ponw usha lhaa muker org2 yg nk pgiey mekah an..uwahh!! al hensem maa...hensem giler..al or lbeh dikenali dgn nmer Al Haraz Fudenta Toriq..amla tgouk la abg long...dyer pkai spec bhaa..mctiey nk cover tym nanges nntiey...amla tgouk alang...mamat niey eppy semacam jhee..btw, alang encem laa mlm tu..amla tgouk lgiey sdre2 dyer yg nk fly pegiey mekah...sdre2 dyer cumer cun+ensem2...mner xnyer..si ayhnyer muke ponw dhaa mcm p.arab..mak2 nyer dtg driey luar negare...klau yg dtg driey sbah tu muker dhaa mcm org china...geram giler amla tgouk...family 1 malaysia btoul lhaa..
                      then amla pegiey dkt mkcik dyer...brue jhee kuar ospital sbb bru dpt baby ponw gtal nk menghantar...amla tyer akk sptotnyer ddk rumah..pantang..asl dtg cniey jgk?? dyer ckp sdre2 dyer cumer pegiey...akak dhaa lhaa xbole pgiey...xkn nk duduk dkt rumah pulak...syez amla ckp..baby dyer comey cgt...jap amla trok pic eaa...

comel kn...baby perempuan niey...nmer dyer Nhi HusNur Islam Shafeeya...comel kn??

ini baby tu pyer parents...ikhone Kullz Amey dgn ira ari irana..owg bintulu..amla snap pic niey tym dkt PJ la niey..hee~

9/10/2011

            ejam ajak amla kuar...amla ckp pegiey mne?? dyer kter pegiey kepong maen layang-layang...amla xkesah lhaa cbb hriey tu hariey ahad...amla swoh lha p.cik pegiey anta dkt puncak...tgouk adew ejam, shahrul ashraf, ashraff<shah>, eken en sdre dyer driey perlis dikti...amla xbole blah btoul tgouk downg...pegiey puncak nk maen layang2 pakai baju kurung+baju melayu...tpiey shahrul xpkai bju melayu...tpiey amla xgelak lhaa cbb amla rcew dlm cumer2 amla yg pling pelik...amla diam jhee lhaa...
               hehe~ then kitowrang beli lhaa layang layang...ohoo~ amla pilih yg pling mahal cekali 45 ringgit...bia ssh ckt ejam nk byr...ok!! cumer pegiey niey merupakan candidates PMR an SPM yee...msing-msing maseh xsdar diriey...mne xnyer ejam en shah<the twins> candidates SPM..amla, shah, diktie candidates PMR...eken jhee bukan...dyer taun dpn...
                       bapak!! dkt ctoo amla pling pendek...malu gilerr...asl fmly2 downg niey cumenye tinggi tinggi...memalukan amla jhee... layang layang shahrul yg 25 ringgit 2 patah...2 lhaa cpew swoh beli yg murah cgt...dyer pegiey beliey laen...37 ringgit pulak..pstu dtg tepi amla...sje jhee gtal bukak talie tinggiey2...ooo!! kao nk lwn dgn amla ea...amla ponw bukak lhaa tlie 2 panjang2 en last tali dha hbes...sme tinggi jhee layang-layang kitourang...pstu ejam ajak blek...xlarat nk kumpulkan blek talie tu...penat tgan amla..
          then kitourang pegiey Felda d' Saju mkn2 cbb lapar cgt...pstu sdre dyer yg dikti tu an ayam dyer terpelanting jtuh bwah...kitourang cumer tgouk dyer..kitourang gelak lhaa...dikti gelak smpy menanges...sume org yg adew dkt ctoo pndang-pandang kitourang...kitourang mkn free...alah, kalau dtg dgn ejam jhee mctiey dpt mkn free...
                  kitourang pegiey wangsa walk pulak...giler shopping habes...tdiey dhaa shopping dhaa...cumernye kikis duet ejam..nk beliey apew ponw ejam bayar..then giey tgouk wayang citer raye xjadiey...uhukk!!pstu giey tgouk cd..amla beli cd barbie en the diamond castle..tpiey amla byar cndriey erk yg niey...eken beli citer the dark water..diktie amla tgouk xbeli aper ponw...pstu mcouk kedai buku lak...amla tgouk shah belie buku 40 hdis nabi dgn zikir-zikir munajat...alah budak baek mmg mcm niey...buerrkk!! :p..pstu shah dgn dikti gelak2 bile tgok 1 bku ni..xp yg kelakarnyew amla ponw xtau...amla xbeli paper...yg shahrul duduk dkt luar kedai tu ngorat awek dyer...terserempak dgn awek dyer tdiey... diktiey beli buku darah dibayaar dgn darah...citer hntu lhaa tu...eken belie novel suamiku sepupu kot..amla xpstiey lha...
                            then kitowrang tros blek..en cblom tu kitourang pegiey icity..haha~ mmg snap pic hbes arr dkt ctoo..tgouk dlm Fb amla...amla dhaa tarokkan..jdiey dwarf lhaa jdi cindrella lha...mcm2 giey arr...happy giler hriey tu...
         then tros blek rumeh..kaki dhaa lengun2 tym tu...ejam drive ponw rse dhaa melelong jhee...smpy rumah cumer msuk bilik tidorr...tpiey amla xsmpt tdo cbb abg adam dtg cri..so amla ponw blek rmh amla,..smpy jhee dkt rumah amla tros crie katil tdo...i really2 love this day.. :)

niey gmba shahrul ashraf..dyer swoh amla letak...amla egt lgiey aper yg dyer ckp "amla, nnt kao trouk gmba aku dlm blog kao tw..gmba niey...hnsem oww..nntiey aku follow.." amla xtau cner dyer nk follow...blog pon dyer xder...xper amla tunggu kao follow ea shah

lepas ini ap yekk??

Posted by amla at 00:03 0 comments
                 hellow ladies en gentleman.. today i'm Amlanatina wants to talk abaut "lepas niey apew yerkk??"... mcm yg kaorang bce title post tu lhaa...amla adew bnyak bndew na citer dkt kaorang...dhaa lmew rcewnyer amla ta tekan keyboard niey untuk post an...biacew lhaa cibouk study kn.. :p
         ok!! kepader budak fourm 3 batch'96, selamat menyambut hariey kemerdekaan kpdew kaorang yg kew-2.. tepat pada pukul 3:50 ptg padew tanggal 10.10.11 dan 11.40 pgiey padew tanggal 11.10.11, bendera study telah diturunkan dan bendera enjoy telah dinaekkan tepat padew wktu itu...ini untuk memberi pengharggaan kepadew budak2 PMR en semestinye bukan untuk budak2 SPM!! :P ..tahniah untouk kaorang en amla cekali...
                             lepas PMR niey na buat apew ea??? rombongan?? bnyak gilerr yg na buat... kjap pegiey johor lhaa, melake lhaa, negeri sembilan lhaa, pulau pinang lhaa...en mcm2 lgiey...tpiey yg pstinyeww amla xpegiey untuk cemue trip tu...knpeww?? cbb courang kwn amla niey dyerr xboley pegiey...mak dyerr ckit...mcuk ospital lhaa..ayah dyerr an dhaa cerai dgn mak dyer...so xdew cper na jgew mak dyer..xkn lhaa nk tinggal dyer courang2 dkt selangor an...nntiey mctie dyer terasew lak kalau buat cm2...so amla en kwn2 yg laen putus xikout jew...
                ok!! di sini amla na ucpkan berbillionan terimew kasih untuk ourang yg susah pyh ajar kitowrang cemater-mater naa ambil PMR jew...en sdh cmestinye kpdew madam Liana...guru kelas kitourang...kpdew ckgu2 laen yg sbar dgn perangai kitowrang...yg kasi omwerk byk2 tpiey xdew ciaper ponw yg buat...terimew kcih untouk etu...
                       then to my friend2 yg byk ajar amla kalau amla xfhm apew yg cikgu ajar...terutamew cekaliey dlm Pendidikan Islam dgn KHB...subject yg amla amt xcukerr cekaliey...tpiey Agamew lhaa yg amla pling xcukerr...xtau lhaa cner keputusan agmer amla nntiey...kalau dpt B ponw amla dhaa syukur dhaa..
         then to sisters n brothers yg ajar last minit...thanks yaa...terutamew kpder kak Aisyah yg ajar Amla agmew..xtau cner nk ucap walauponw aper yg akak ajar amla tu xmcouk ponw..tpiey amla xkesah ponw dgn cumer 2...cbb kter xtau aper coalan yg na mcouk an...mekasih ye akak!! taoun dpn klau amla stay lgiey dkt ckowla tu ajar le lagiey ehhh....
                     seterusnyew kpadew Puad en kak Nani yg ajar amla KHB...terima ksih bnyak2...soalan PMR ssh lgiey lhaa driey percubaan...tpiey aper aper ponw amla dhaa buat yg terbaek...study last minit untouk subct KHB... study at eleventh hour...cblom niey xpnh cntouh ponw buku rujukan KHB...
           en to my lavely hubby, joe (amla dhaa putus dhaa dgn Petra celepas knew hsut dgn kwn2.. :P) terimew ksih cbb ajar Math dkt saya...col saya tige jam lebih cemate-mate nk ajr math tajuk factorize en indices..terimew ksih ea...ssh2 jew...tpiey cnew ponw saya dhaa fhm dhaa tajouk tu..pgiey to ssh tau saya cri awak...naek tangge smpy tingkat empat cemater-mater nk tunjuk betoul ke xjwapan yg syer buat 2...
                     en thanks dkt ejam cbb ajar amla science...ajar amla cmpy pkoul 1...tgok2 aper yg ejam ajar tu macouk..xsia-sia abg ajar amla..mcouk tjuk red indicator en alkali, acid...msouk...xsngkew na mcouk cbb xpnh2 ponw mcouk soalan tu...terima ksihh yee...en ptg 2 ssh pyh dtg ckowla cbb nk check jwpan paper 1 science amla...
         ok!! yg pastiey cekarang PMR dhaa ditutup driey buku hidoup amla...he3..minah cheesy...ok!! lps jew hbes paper last KHB, 1 incident yg amla xcuker...amla jtouh cbb amla xnmpk longkang...syez amla xcedar ponw dkt ctoo adew longkang..amla malu cbb adw corang budak tu dyer gelakkan amla smpy terguling-guling...dhaa lhaa dyer tu lelaki..nseb baek aku xknl kao...kalau  ta mmg dhaa knew dhaa..
                      amla dgn ejam dhaa labelkan longkang tu sbgai "longkang berpuake" cbb smlm dyer pon jtoh dkt longkang tu jugakk...dyer dhaa la xdtg ckowla cmlm...pstu selamber bdak dyer jew dtg skowla pkol 10 lebeh...dhaa laa pkai bju hnsem tym 2 tpiey jtouh longkang...jatuh saham...kaorang cber byng dyer dtg ckowla bkai selauar jeans blue black dyer 2...pastu kemeja putih tgn sising...tali leher dyer biar terbukak jew<xikat>...pkai bju kuning dkt dlm...pkai kasut nike 250 rngit dyer tu la...tpiey jtouh longkang mcew nk duduk ats kerusi...jatuh trlentang ke belakang pulak tu...agak memalukan yew di citoo...1 kaki kerusi 2 dlm longkang...dyer xcdar...dudouk2 jew jatoh teroz lhaa...budak memalukan!! :p
         

Thursday, 6 October 2011

falling in love..

Posted by amla at 07:51 0 comments
                       hellow cumerrr!! mnta perhatian please...di cnie amla na buat pengakuan yg amla mmg dhaa fall in love with rain..yes!!! mmg amla tau dyer dhaa tua tpiey he's not bad...brue 29 tahun...xdew lhaa terouk cgt an...
              amla falling in love dkt rain niey ponw cbb sowng budak niey..opss!!! mkcud amla sowng kakak berbangsa china yg bernama wong fee atau lebih dikenali dgn nmer jesicca...apew yg dyer buat?? hariey hariey dyer akn ckp 'eh, amla rugie tw kao xmnt rain' ..kalau jumpew amla jerr mctiey ckp bnder tu...en last, i had falling in love with him...ohh, my!!



                      owh!! that's my lovely rain... cute kn?? geram amla tgouk...rcew mcm nk cubit, geget cumernyew aderr...he3.. ngadew2.. :P

Sunday, 2 October 2011

ular besar..

Posted by amla at 20:56 0 comments
                 hye u all...amla dkt kelas niey..cikgu xmcouk lha...pgiey tdiey kitowrang adew majlis restu ilmu...owhh!! i really2 hate it!!! amla xboley tahan...amla nanges byk2....sdeyh lhaa sajak+doa yg ckgu2 bcerr...yg xbole blahnyeww org laki cumerrnyerr tundukkan kepalerr...angkat2 kepale jew merah hidung+berair mate.. "amla, aku sdeyh lhaa.." mcm bangang jeww...kao egt kao sowrang jhee ker cdeyh...aku ponw cdeyh jgak larhh...
                     form2 laen cumerr tgok2...malu+cdeyh cumerr nyeww adeww...nk buat cneww dhaa ckgu gtal na buat majlis niey...kitowrang ponw ikout jhee lhaa...tpiey Azam an bjet kterr "aque xkn nanges nyerr." tgok2 dyerr orng first nanges...Ha3...mcm-mcm lhaa...adw yg xnanges jugak...budak2 kelas super bumi xrmai yg nanges...biar jhee lhaa dkt downg...
           lps majlis tuu kitowrang mkn megi..uwahh!! nk exm ponw mkn lgiey...xderr lhaa..lpas gilerr..hary niey kantin pnohh gilerr...cmpur cumer upur form dgn form bwh rehat cekali...xlaratt arr nk beratur...
                   ok!!! tdiey amla, anis, hanan, eken en kwn2 yg laen lepak2 lhaa dkt kelas 3 musyi.. pstu adew lhaa Shah en Ahazam dtg ckp "weii, kaorang nk tgouk cumting x??" kitowrang ponw ckp nak lhaa ann...pstu dyerr kasi lhaa pendrive dyerr swoh tgok gmbarr dkt dlm...
          bukak2...EEEE!! geli gilerr...byk gilerr gmbar ular dlm 2...cumerr nyerrr bsr2 lak tuh...mcm dhaa telan ourang jhee...gelii giler...kalau kaorang tgok, mctiey kaorang terkejutnyerr...xsangke lak adeww ular cebesar niey...







versi BM.. :)

Posted by amla at 03:23 0 comments


                  haha~ ok!! amla dhaa xtahan gelak sekarang...cbb apeww?? ejam adew anta mcg swoh amla bukak utube...dyer kasi lha link utube tu kn...naek jhee dkt window..  amla tgok lhaa....ha3~ xbole belah betoul....adew byk lgiey lhaa lgu BI disongsangkan ke BM...nk tngok?? amla tarok ea..kjap.. :)


               adew byk lgiey tp mls arr amla nk upload... yg 2 xkesah lhaa kn...tp yg xbole belah nyeww bilerr ejam dtg rumah tdiey...dyer kasi pendrive swoh tgok...bukak pendrive dyerr byk glerr naek bnde xbaek...haram btoul!! adeww 1 folderr, tjuk dyerr "AMRI"...abg amri an geng sekali dgn ejam, joe, muin..sekarang niey dyerr 19 en dkt peneng kowt kalau xsilap lhaa..cbb cmbung blajar...giler2 best friend dgn ejam..xkesah laa kn... amla bukak2 tgok2 bnyak glerr vedeo abg amri buat...sume nye songsangkan lagu BI...syezli kelakar nk mampos...xtahan amla nk tgok...ntah paperr jhe dowang 2..HAHA~



Sunday, 25 September 2011

seharian bersame kwn tersyg.. ^___^

Posted by amla at 01:12 0 comments
                       helLow dear ~ okey title amla hari ney kat atas 2 lha , tak kan tak reti bace pulak?? :P tadeyi amla bangun tidur lambat sangat... cebab malam tadiey tak dapat tidur lepas call someone ==' mesti ***** punyer pasal... penat tahu ~ tapi amla memang dah serasi dhaa kenew bende2 macam niey .. amla kan PENYABAR ( Yelaa sangat )
                 Okey pagi tadi dalam pukul 9++ atin call en msg amla... amla langsung tak cedar tau ... sebabnyerr amla silentkan fon amla...Hmm then bilew sedar je, bacer msg atin pun terpisat2 lagiey... terus reply then bangun.. mule2 amla racew macam tak nak pegie jeww... tapiey amla racew baek amla ikout kawan2 amla kuar.. boleh lepas tension cikitt... 
                        ciap punyer ciap...pukoul 10.30 amla nak surouh abg adam hantar amla pegiey rumah nana, tpiey nampak atin lalu pegiey dengan dyer jee lha...sampai rumah nana, tunggu papa KITOURANG jemput...thnx papa cebab sudi hantar.. (: then campai ter0us naik atas... tempah tiket wayang, turun balik makan, lapar giler doe!! campai mengigil badan amla...dengan per0ut amla yg xbapew cihat ney...Hmm cabar jerw lha =.=' ..makan dkt MB..
                 then naik atas giey karouk pulak , dkt karouk lha amla lepas TENSION giler babeng... bawak bapre buah lagu cam orang GILERR~ joget mcm ourang terencat akal ponw adew...haha :D Happy giler lha cemalam.. ambik 2 jam jerw.. lepas 2 giey tengok wayang citer BINI-BINI KU GANSTERS ( lu langsi wa kahwin lagiey ) Sumpah amla ckp best gilerr citer tuu~ sambil tengok terkenang kat SOMEONE ): biler amla tengok watak MANJA tuu.. hatiey amla sebak poit ~ teringat2 dkt telinger amla ayat dyer..
                             . then abis citer jalan-2 sekitar kiara..ourang ramai pulak hari sabtu niey.. semak kepale otak amla jee...dengan jumper ourang yang tak best~ huh!! apew ponw CANNOT ==' biler tengok orang couple hatiey amla sayu balik... aduh semak pulak... amla ponw tak boleh buat aper... dah orang 2 sekarang jauh dariey amla...tadi kuae semue SINGLE LADIES... ^__^

Thursday, 22 September 2011

i'm sorry baby...

Posted by amla at 10:29 0 comments
                       hellow kaorang...ermmm :( , amla tga cedeyh niey..bukan cebab aper...cumer cebab i think amla dhaa jdiey jahat kot...amla rcew amla ta patot buat Petra mcm niey..amla xtau lhaa...amla rceww bilerr amla kuarr dgn Petra jhee mcm kitowrang niey kwn jhee...Petra pemalu sgt..Amla taa boley lhaa keadaan malu2 niey...benci..x!! bukan benci tpiey geram tao x...
                  skg niey amla rcew mls glerr na rep txt dyer...mls nk jwb col dyer...so dsebabkan amla nk avoidkan drie driey petra, amla knew off fon..amla bukannye xcuker dyerr, tpiey perasaan cekrang dhaa xcmerr tau dgn perasaan dlu...dlu amla rcew dyer comel cbb dyer malu2 jhee...tpiey bilew dhaa lmer2 amla rcew "asl la mamat niey malu sgt..nyesalnyeww aku cple dgn dye.." nkaorang fhm kn perasaan amla...so amla xtau naa buat cneww skrang..kalau amla naa mnx break, amla xcmpy hatiey lhaa pulak cbb dyer xdeww buat salah langsung dkt amla...cumer amla jhee rcew mcm "bherrr!!" ..kaorang fhm kn??
                         2 satu hal..en lgiey 1 amla rceww amla mcm dhaa cuker dkt abg roul lhaa...knl taaa?? alah!! shahrul 2 lhaa..abg roul baek cgt ..ps2 lha suare dyerr hnsem...muke menggodew....geram betoul amla tgk...
npew amla ckp abg roul baek?? cbb ader 1 hriey niey, amla pegiey ambil buku dkt bilik guru...buku nota science yg kulit tebal uhh...mstiey lhaa lalu dpt kelas fourm 5 kn...then mcew naa turun tnggew tuu, buku yg amla jatuh berterabur...amla cpt2 lhaa kutip cbb nntiey amla malu kalau adeww org nmpak...pstu abg roul lalu...dyer tyeww nperr an...amla ckp lhaa buku jatuh...dyer tyew naa dyerr tlong ke...amla ckp xpyh lhaa..buku niey taa berat pon.. nmpak vgt amla nipu!! buku-buku 2 berat giler!!dyer tyew lgiey betoul kerr?? amla ckp betoul xpyh...lps kutip 2 amla berdiri lhaa an..ps2 tbe2 jee dyerr ambil setengah buku yg amla bawak..en dyer ciap ckp lgiey.. "jom, abg tlg bawakkan.." uwaaahhh!!! dpt dgar dyer ckp mcm 2 rezeki bgiey amla... :D
mmg lhaa abg roul xhnsem giler...tpiey dyerr adew rupe jgk...xde lhaa hodoh...muke dyer biadse-biase jee..xburuk x hensem.. 50/50.. kalau nk tgok bukak lhaa FB dyer...kalau nk senang tgok jee dkt bwh niey...amla daaa upload-kn..
hnsem x?? biase2 jhee kn...tpiey dyer baek glerr.. :)

Monday, 19 September 2011

kuase veto ibu bapa... :)

Posted by amla at 03:39 0 comments
             Hello!! korang aper khabar?? cihat x??? okey!! hriey nie amla nk citer ckit facal kelas kitowrang dhaa knew rombak... korang tau xrombak 2 apew?? mctie tau kan?? readers kan pandai som mctie lhaa tau...amla lps niey kne duduk kls nombor 1 berkuat kuaser 20.9.2011... kelas amla juz adew 7 ourang...iaitu org yg dpt 6A ke atas...so mknenyerr lps niey amla knew duduk kls bru lhaa...kitowrang duduk dlm kelas adeww air-cond...cumer kwn2 protess!! mnew aci!! :P
                        so mulai cekarang klas kitowrang akn bercampur dgn fourm 5... fourm 5 adew 5 ourang...so i bilik 2 adew 11 ourang jhee lha...cikgu ckp cikgu harapkan kitowrang jew dpt straight A bgiey exm macing2... en cekali lgie amla cekelas dgn ejam en brian JOE.. :) nseb baek si Asha 2 xmcuk kelas 2...
             en bilew cikgu ckp mcm 2, ourang yg pertamew membantah ialah cpew lgiey kalau bukan ejam...dyer ckp ckg xadil buat mcm 2...bilew cikgu tyer npew kaorang tau dyer jwb apew?? dyer jwb "alah cikgu..kalau kitowrang duduk dlm kls niey an, bilew kitowrang dpt straight A ourang bukan nk ktew aper dhaa...cbb kelas niey mmg untuk porg yg agk pandai...tpiey kalau kitowrang ddk dlm klas biacerr, bilew kitowrang dpt straight A, mctiey ourang akn ckp 'waa!! pandainyerr dyerr'... xaci lha kalau douwang jhee yg ourang puji..."
                              amla ta tau dyer fikir mcm mnew...mmg jenis fikir bndew ke dpn lhaa...abg brian joe kitew xckp apew ponw...dyer juzz nothing to says....dduk ats kerusi smbil memandang syiling en menyanyi...kwn sekelas amla ponw tanak jugak...dyer ckp dyer xdew kwn dkt cniey...mcm lhaa amla ponw adeww...kwn2 amla cumerr dkt klas laen..how sad!! budak tu cmpy nanges tanak belajar dlm kelas niey...tpiey ckgu buat donow jhee...
                     so mulai ecouk amla kne duduk dlm kelas baru...amla terfikir lhaa ann, mcm mnew kitowrang (budak fourm5 & 3) nk belajar dlm bilik yg cmeww...tau ckgu ckp apeww?? cikgu akn bgiey cetiap hariey 2 set bagiey cetiap subject en mctiey ciapkan....gilerr ke apew??!!! yg niey amla ponw xsetuju jugak...bapak kepale dyer lhaa...xretie fikir kew apeww...so kuasa veto ibu bapa akn dgunekan untuk memprotess 2 set setiap hariey bgiey cetiap subject...

Thursday, 15 September 2011

aku dh jadi pramugara!!

Posted by amla at 05:07 0 comments
               okk!! amla nk citer ckt fsl org yg da pergi...bukan meninggal k!!! hariey nie abg long a.k.a nashmi qudhah telah menjalankan tugas dyer cbagai pramugara kali pertame...so ptg tdiey kitowrang rmai2 pegiey anta dyer dkt airport...mmg pluk dyer hbes2 lah...cdeyh jeww...nnt xde lah org nk jdiey ustaz lagiey bilew kitorang pegiey rumah dyer pkai skirt ke shortpant ke...mstie bsing nyer...bilew naek kete dgn dyer tym hujan xdew lah org nk swoh kitorang zikir byk2...tkot apew2 terjadi dyer ckp...
               nntiey xdew lhaa ourang nk beli kamus kecik wnew biru dkt ejam...then tulis: ":kepader adikku Nizam:- 'Berusahalah, selagi maser+peluang mceh adew demi kejayaan diri cendiri certe kebahagiaan mama+papa.." ikhlas, Nashmi abgmu"..
                         cdeyh gilerr!!sebakk?? mctiey lhaa tpiey msti tros senyum... paper ponw abg... chaiyokkk!! aja aja fighting!! blek nnt jgn lupeww tross pluk urr mama!! <ank mak katekan> nntiey bilew dha dpt ur first gaji jgn lupe belanje kitowrang mkn sbb kitowrang tlg jger kerete BMW abg 2....tpiey amla lbeh ckt sbb amla kn comel... haHHa!! xde lah...
            lps2 mser dlm plain 2 jgn buas2 sgt...kang terhempas pulak plain 2... <juz kidding> jge mukerr...jgn kaci naek parut..kang kne buang keje...jage berat bdan...kang kalau terlebeh da xbole fly...kne kje dkt bwh jerr... alhamdullillah lhaa...dpt jumpe ustaz hariey2... :P lps tu...jgn angis mlm2 cbb rndu dkt mama...abg juz pegi 3 hari jew...jgn buat teruk...haha
                  en pegi cnew jgn luper criey awek...abg 2 dha umo 26...dha tua dha...amla tau lhaa kalo jdiey pramugara niey xboley married awal...tpiey jgn lhaa smpy xdew awek langsung...abg dhaa lhaa hnsem, tinggi lak tuh, baek lak...xkn lhaa xbole crie awek sourang...aigaaa..

i hate u ASHA!!

Posted by amla at 04:00 0 comments
                hyaaa!!! i really10 hate u asha!! u such a super bitch en the biggest motherfucker u know!! eiii!!! tgok muke kao ponw aku daa xlalu la...kao fikir kao 2 cntik sgt ke?? ya Allah... muke kao 2 mcm sial tau x...eee!!! benci gler aku dkt kao...aku dhaa xbole tgok muke kao...aku dhaa muak lhaa dgn kao...kao yg buat aku bnci kao...kao 2 dhaa lhaa bru mcuk ckowla tuu...lps kao buat kepale ckp dkt amla "dhaa org xnk 2 angkat kaki berambus lahh" eee!! aku adew buat fasal apew dgn kao??? aku kenal kao ponw taa la!! cikgu dkt SMK seri gombak xajar kao adab ke?? xreti bgiey salam dlu keww?? tau maen serbu ourang jerrr!!! hek eleh..kao fikir klau kao 2 dhaa fourm 5 kao bole buat sial la?? kao 2 dhaa lhaa barua sipulan...mukeww xcntik pipi tersorong2... sepatutnyeww ayat "dhaa org xnk 2 angkat kaki berambus lahh" 2 untuk kao lha...
                         kao 2 terhegeh2 dkt ejam 2 asal?? sekurang-kurangnyeww aku pnah lhaa jugak cple dgn dyerr?? kao?? habuk ponw ta dpt lhaa!! lps 2 buat gedikk ats stage sorang2...gelak snew gelak cnie...kao tau yg ustazah 2 panggil kao cbb kao 2 ckp kuat glerr...aku rcew cbb 2 lhaa ustazah pnggil kao naek ats stage...pstu blew ustazah tyew kao dtg skowla buat aperr, bole kao jwb "ngorat org.." eee!! kao xtau malu kerrr...ble ustzah tyer lgiey.. kao jwb "jmpe kwn" ...ustazah tyeww lagiey, kao jwb "syer na jadiey isteri kontraktor...kalau suami syer 2 xjadiey kontraktor, dyer jadiey ahli farmasi pon cukoup...boley hidup senang...en syer nk control bakal suami syer 2...cbb adew org 2 dhaa org xnk 2 angkat kaki berambus lahh..kn amla kan??" lps 2 cumerr org pandang2 amla...amla malu lhaa sial....benggong betoul lha kao niey...amla xpenah crie fsal dgn kao ponw cbb amla hormat kao sebagai senior amla....tpiey perangai kao dhaa mcm babi sekarang...
                                     ps2, blerr amla pegiey jmpe ejam ckit ann..dyer mule arhhh...adew 1 hariey 2 amla borak2 lhaa dgn ejam kjap cbb amla teman kwan amla jmpe pakwe dyer ann...eh2, dyer ponw dtg tyeww ejam cnerr nk bwt soalan bio 2....tga ejam ajar dyer ann dyer tye ejam betoul kerrr bsar2 nnt na jdiey doktor?? ejam ponw jwb laha.. "aku kire2 bsr2 nnt na jd ahli farmasi...tpiey kalau jdiey doktor ponw bole jugak lhaaa" ps2 kaorang tau dyer blas aperrr?? dyer blass " owh, kalau mcm 2 asha na jdiey pesakit ejam lhaa ea."eee!!! meremang bulu seluruh bdn...amla xtau ke dyer sjew nk ckp mcm 2 orrr nk buat amla skt hatie en menggelikan jerr...pstu dhaa siap ejam ajar ejam tyerr lhaa kao nk byr brpee ann?? dyer ckp "kalau byar dgn htiey bole?" ps2 dyer blah mcm 2 jeww smbil jeling dkt amla lhaaa...tym 2 amla rceww amla mcm nk tarik2 jeww rmbut dyerr 2...tpiey nsebb baek amla niey waras lagiey...
                        pas2 dgn abg adam lak dyer crie fsl...an geng2 ejam an mmg suker maen cium2 pipi an...lps 2 tym birthday k.melissa downg sumer cium lhaa pipi k.melissa ann...pas2 downg cumerr ngusik lhaa ejam an...ps2 cnew ntah amla xegt citeww dyerr sbb dhaa lmew dhaa ann down ponw rmai2 cium pipi ejam...ps2 blerr tym abg adam ann abg ponw cium lhaa pipi ejam..ps2 boleyhh dyerr ckp "ee!! adam gayy!! hrap nmeww jer mcm melayusejati...tpiey gay rupernyeww" ps2 dyerr gelak sinis...abg adam ponw hot arr aper lgiey...tym abg joe cium 2 dyerr xkteww aperr ponw...asl tym abg adam bru nk ckp mcm 2 an...kalau nk kteww ponw pade2 arr...ps2 abg adam trous halau dyer kuar drie rumah...pdn mukeww kao!!
             sekarang niey amla nk ckp yg amla mmg xpuas hatiey dgn kao...kalau amla mmg jenis sukerr maki ourang mmg amla dhaa lmeww maki kao..arghhh!! asl lhaa ourang mcm kao niey hidup dkt bumi niey...baek mampos jeee lhaa..

Thursday, 8 September 2011

ksih syg dr papa..

Posted by amla at 05:35 0 comments
                hellow u all...cner ryer??? okeyh x?? mcti lha okeyh an...SPM dha start trial hriey celase lps...en ejam xdtg skola lg...1 paper ponw dyer xjwb lgiey!!mser sambutan hriey ryer boley pulak dtg....pemlas betol lha!! amla tau lhaa kao adew prob tpiey SPM 2 untuk pilih university kao tau x...mcm yg kao prnah mrh kotowrang dlu... " UPSR-> sekowlah menengah , PMR->aliran , SPM->university , U->kerjaye , KERJE->kye/miskin" amla tau kao adew prob dgn papa kao ponw en cbb papa kao jgk kao terpkse stop dgn syg kao 2 kn...
                       tp cumer 2 xbrmaksud kao boleyh xdtg jwb exm...mmg lha kao boleyh lgiey ambil paper 2 klo kao xdtg ckowla...tpiey kalau dlm SPM yg btoul boleyh kew kao bwt cm2 hah???!! amla mmg spowz htiey ckrang...acl arr dgn kao??amla ponw dhaa tau yg kao 2 pndai boleyh dpt straight A ann...tpiey dtg lhaa skowla...lu ckp xserupa bikin bro!!!
               amla ponw turut sdeh arr apew yg happened dkt kao...aku tau yg kao sdeh skrang...aku tau yg papa kao ponw xptot ckp mcm 2...en mmg aku ponw xbper cukew dkt bapak kao...tpiey kao 2 anak skrang...kao ptot mengalah dgn bapak kao 2..abg2 kao ponw xptot lwn bapak kao cbb dyer bapak kaorang...kaorang 2 ank jhe ta0 x...amla tau yg bpak kao 2 asyik lbek-lbehkan adek kao 2...okeyhh!! amla flashback blek arr apew yg happened hriey ahad lps...
                             ahd mlm amla tga tgouk ty...mser 2 dha pkoul 11 lbeh...tbew2 ader org bunyikan loceng...tgk2 ejam yg dtg uhh...muker merah dyer merah gler arr mcew 2...dyer mcouk jew troz dyer mrh2...amla tyer dyer npew...dyer cite lha...amla xbpew fhm cgt muler2 dyer citew cbb dyer nanges tym dyer citew 2...yg amla fhm pon dyer ckp "papa 2 apew yg dyer tau juz shah shah shah jew..."dyer gdouh dgn papa dyer...auntie ezan ponw nk bela lhaa dyer ann..dyer ckp papa dyer ktew dkt mama dyer"kao diam..dyeorang bkn ank kao en kao bkn mama dyorang!!"amla yg dgar niey ponw trkejut tw...sdeh ponw adew...nanges ponw adew cbb amla xboleyh tgk owng nanges..kalau tgk jhe mcti amla nk nanges...
            dyer ckp blew dyer bgtau papa dyer yg dyer dpt straight A papa dyer blas "alah, nseb jhe tu...soalan cenang" tpery dyer ckp blew shah dpt 8A papa dyer ckp "pandai ank papa niey" tpiey bler dyer papa dyer xpnh ckp dkt dyer mcm 2...cbb 2 dyer xcuker cgt blew orang tyer result dyer...dyer ckp "kalau papa ponw xbangge dgn keputusan aku...buat apew aku bangge nk bgtau org yg aku dpt straight a...baek aku xbgtau trozz" tyme 2 amla rcew p.cik quwardishah mubarak OBAMA niey xptout bwt cm2...
                        dyer ckp lgiey yg papa dyer xpatot ckp mcm 2 dkt mama dyer...mmg lhaa dyer tau yg downg2 2 bkn ank auntie ezan ann tpiey asl papa dyer xkci ank cndri dkt auntie ezan...hbes ceter...dyer ckp dyer kcian dkt mama dyer...mama dyer nanges lps papa dyer ckp mcm 2....
             abg long en alang apew lgiey...abg long dyer yg gentle gler bapak ponw mrh dkt papa dyer cbb papa dyer ckp mcm 2...abg long 2 mmg kire hbes gentle arr...lelaki plg gentle arr hbes kire...lembut gler dyer...mmg cecuai arr kalau dyer jdiey ustaz...tpiey syg...dyer xjdiey ustaz....alang dyer 2 nk kter apew....alang dyer mmg nmpk blurr jea tpiey kalau dyer meletus hbezz lha...amla pnh tgk alang mrh shah...dyer sepak hbez arr shah 2...tkot amla...amla lrie kluar...ha3..
                             ok2...then papa amla curuh lha dyer tdow dkt rmh amla ann...ps2 dyer pnjam phone...dyer ckp dyer nk calling sumone...amla kaci lhaa fon amla...
                        amla fikir yew fikir yg downg xptout bwt mcm 2...walau segarang mnew ponw p.cik quwardisahah 2 an, tpiey dyer tetep papa kaorang lha...mmg mulew2 amla dga amla ponw rcew mmg mrh p.cik quwardishah tpiey mctie adew cbb an...xkesah lha cumer 2...
              tpiey kao 2 dtag lha cekowla...jgn mlzz cgat!!


Saturday, 3 September 2011

betoul ke??

Posted by amla at 04:27 0 comments

                 hye~ selamat hariey rayew aidilfitri en maaf zahir dan batin driey amla ear...amla na tyer 1 bndew...can i ask u all one thing?? betoul ke alang nk kwin?? mamat ni nak kawin?? bia btoul?? apew pndapat pembacer2 sekalian?? xbetoul kn cumer2 niey....huh!! apew niey...




                             
                                aha!! talkin en cik etie dha break....amla rcew downg perlu bincang laen lha...xkn lha hubungan yg downg dh biner celamew 1 tahun setengah nak biar putus mcm 2...eee!!! kaorang xrcew mcm rugi ke?? kalau amla jdiey kaorang lha...amla mmg rcew rugiey....dha lmew korang cple tibew2 jhe na break fsl cowang perempuan niey....huh!! amla ponw sebal deh cmer perempuan 2....errr!!

Saturday, 27 August 2011

bju ryee tambah lg..

Posted by amla at 11:31 0 comments
              annyeong!! hye... =) , petang tadiey amla ikoud auntie roezan pegi beli baju raye...maksud amla dyorang se-family lha...amla ikoud lha cbb auntie ajak ann...so amla pegiey lha ikod dyorang pegiey beliey bjuu rayeee...tema dyorang taoun niey wnerr putih...how smart!!
                           smpy jhe dkt kedai tu, amla tngok2 lha ann bju 2...tiber2 jhea auntie roezan ckp "amla na bjue x??" ., amla xkter apew ann cbb amla dha adew bjue...auntie ckp lgiey kalau nk pilih lha amla nak yg mnew...amla segan sbnarnyewww...so amla tlg lha auntie roezan pilih bjue dyerr...auntie beliey 3 pasang...1 bajue kurung wner putih manik hitam, baju kurung kuning en jubah pink...cntik!! mctiey lha cntk cbb amla yg pilihkn ann..
                  dha ciap pilih auntie pyew, auntie tlg amla pilih baju...amla tgk lha bajue2 yg adew dkt c2 an...tibe2 jhea auntie ckp "ha! bajue niey cntik...amla pegiey try.." bjue 2 cntik...syez cntik gler...bjue 2 wner putih jugak... <peace>..amla dha try muat cumer ann amla nk pegiey bgtau lha kte amla nk yg niey an tpiey biler amla tgk harge an...amla xjdiey nk beli...mnew xnyer... hrge bjue 2 pon dha RM349.90...kalau dtg dgn papa amla xper lha jugak ann na beli bju harge mcm niey...tpiey dtg dgn ourang..amla cegan lha...
                             amla ckp lha ktew amla xnk bjue 2....auntie tyer nper...amla ckp lha hrge dyer mahal cgt lha..amla malu...tau xauntie ckp apew?? dyer ckp "alah, xper lha...klo dtg dgn papa <suami dyer lha> belie jhe mahal2..xpew dyer byar.." amla ponw gelak lha...syez amla xcangke auntie ckp mcm 2...
             then amla pilih bju wner hijau...xder lha mahal cgt cbb murah lha driey bju yg wner putih 2 an... RM299.90..so amla rayer taoun niey adew 5 pasang bjue lha...sgt terharu!! :p
                        to mama roezan, papa quwardishah : thanks yer cbb belanjew amla belie bju niey...terimew ksh byk2..en to ejam : thanks cbb ckp amla pendek!! huh!!! amla benci kao!!! arghhhh!!! en to abg long en alang: thanks cbb gelak dkt amla bile ejam ckp amla pendek...amla benci kao cumerrr!!! tgk cudah...amla xkn penah pegi kedai CD 2!!! seumur hidup NO WAY!!!


 ABG JOE <3 haha

my Petra.. :)

Posted by amla at 11:12 0 comments








Thursday, 25 August 2011

hari anugerah pelajar fourm 3&5

Posted by amla at 07:02 0 comments
           hye end hellow..,hriey niey kitowrang xbelaja lansoung cbb hriey anugerah kecemarlangan trial bgiey tahun 2011 untuk pelajar2 fourm 3 and 5...so kitowrang ponw cerownouk cgt cbb xkner belajar...klau xkne duduk ats kerusi dpn meje jwb kertas soalan percubaan negeri2 laen taoun2 lps pyer...
                      ok2...mulew kitorang nyanyi lagu negaraku, lagu negeri selangor en lagu sekolah...

lagu negaraku:
negaraku, tanah tumpahnya darahku, rakyat hidup bersatu dan maju, *rhmat bhgia, tuhan kurniakan raja kita selamat bertakhta.. <repeat *>

lagu negeri:
Duli yang Maha Mulia, Selamat di atas takhta, Allah lanjutkan usia tuanku, Rakyat mohon restu, bawah Duli Tuanku, bahagia selama-lamanya, aman dan sentosa, Duli yang Maha Mulia

lagu sekolah:
SMKGS, sekolahku yang tercinta, kami belajar kami dididik oleh guru2 berwibawa, bagi mencapai cita2 matlamat falsafah pendidikan negara, berjihad berkorban, bersemangat waja, berazam tinggi disiplin diri, semoga tuhan memberi rahmat, berganding bahu bersatu padu, taat setia bekerjasama, ke arah kecemarlangan berwawasan, intelek rohani emosi jasmani, SMKGS, melahirkan rakyat gagah bermaruah, generasi progresih angkatan pembela agama nusa dan bangsa, itulah janji itulah tekad, semoga tuhan perkenankan.

              then kitourang knew dgar ucapan pengetua yg entah aper2 tu...amla rcer xdew org yg dgar dyer ckp...cumernyew bercakap...mne xnyew dyer ckp dhaa lha perlahan then ckp slow2...merangkak betoul lha...mcm nk ckp gagap ponw rcer2 adew jugak...
                         lps2 mulew lha nk bgtau markah tertinggi dlm tingkatan bgiey setiap subject....amla rcew 'dup' 'dap' 'dup' 'dap'...mnew xnyer...kitowrang xtau lagsung markah kitowrang...sumernyer diam tym niey...menanti dgn pnuh debaran... bjet gilew...
             muler2 cikgu bgtau untuk fourm 3 dlu...markah pling tinngi dlm BM- 87..- tengku mizalah mujahidah...PI-92 -daniel murtado <bdk aliran agame>MAT-94-Mohd kholili Ammar...SC-89- Aisya...geo&sej-100-khiarina<dyer niey mmg perghh arr dlm subject geo en SEJ>KH-92-ihsan tamimi en the last ialah BI- amlanatina syifa' noor Asma'<bdk comel :P>...tym nk pegiey ambil hadiah 2 an nerves gler arr...specless dorh lps turun drie stage 2....rce bangge ponw ader rcew cnok cndriey pon adew....
                                    cikgu HEM ckp yg dpt 8A straight hyer 4 ourang...skoula target 7 ourang tahun niey...so kpder kourang yg telah ditargetkan untouk dpt 8A, cilewlah berbuat cecuatu dgn keputusan kaorang....amla terace dgn ktew2 cikgu 2 cbb nmer amla xkner panggil untuk ambil hadiah bgiey pelajar yg dpt straight A....
                lps2 penyampaian untouk fourm 5 lak...mulew BM- 85 kot...BI-84... Sej 96...add math-89.. math mod-92-kak suhaila soleha..comel oww akak niey...mctiey arr chumeyl...tgk arr adk dyer cpew ann..PETRA DOE..ha3...then BIO -97-shahazmin nizam...physic- 93-shahazmin nizam...chemis-96-shahazmin nizam...dyer cenyum xsangge..tym dyer naek cumerr kwn2 dyer jerit "OWW SYG!!" "OHH SYG!!" mcm2 lha dowang nieyh...AG-89 akak firdhannis...cnew dyer boley dpt A...hairan betoul...
                      yg dpt straight A 4 ourang.. shahazmin nizam lah...abg fadli joefazli akak firdhannia and lagiey 1 amla xengat lha...he3...then majlis bersurai...cebelou 2 pelajar fourm 3 & 5 knew tunggu untuk ambl paper exm masing2...cikgu dha xlarat n cmpan...klau cpew xnk cikgu buang dlm tong sampah...

FAZLI JOE FADLI

 SHAHAZMIN NIZAM

             amla xdew arr gmba due ourang lgiey....sorry xdpt nk tunjuk muke2 bakal straight A dlm SPM 2011...