Blogger Templates

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, 26 November 2011

Lu dara, Lu kolot

Posted by amla at 20:27 0 comments
      Hello alls.. Selamat pagi.. :) .. Hari ni Amla bangun lewat ckit dri biase.. Amla bangun pkul 8.40 .. Nseb baek mummy xbsing..Hehe.. Amla bangun lewat cbb Amla tdur lewat lah semalam.. Amla buat aper tdor lewat?? Amla membelek-belek muke Amla ni ha.. :p.. Actually Amla search-search vdeo lagu en tgok citer korea dekat SINI...
           Pstu tetiber adew mcg masuk dkt fon Amla.. Hani yang text.. Dyer swoh bukak 1 blog ni.. Amla ponw bukak la ea and adew vdeo dkt situ... Tajuk LU DARA LU KOLOT.. Amla pon tgouk la vdeo tu..Terkejut ponw terkejut jugak lah dgn tajuk vdeo tu...
     Vdeo tu fsal sowng budak ni dyer citer yang kwn kepada kwn dy kte dy kolot sbb dyer adew  dara.. Budak tu ponw aper lgiey an, hot giler lah.. Dyer bangkang habes2 lah...And last vdeo tu dyer adew bwt iklan dettol..ha3.. Ni ulasan Amla dkt kwn kpd kwn budak yang buat vdeo tu eh..
          hey!! xkn lah owg ader dara tu kolot.. Kao giler ke haper ea.. Kitorang tau la an yang kao tu dah xder dara tpiey jgnlah kao bwt bangga smpy kate dkt org yang masih suci lagiey kolot..Kalau kao rse kao tu bgos sgt sbb hilang bnde 'tu', kao snok sowng-sowng dh lah...xpyah la smpy nak heboh dkt sume org an..
      Eh, cube lah kao bayang bile kao dh kawin nanti...xde ke kao takot ha.. Kao boleh ke pegi pasar beli dara 10 ringgit ha?? Xker terkejut laki malang yang bergelar suami kao tu bilew dyer tau kao dh xder dara... Silap2 hariey bulan dyer cerai kan kao terus..Bru kau terkejut babun dekat situ..
            Herm, setakat tu je kot Amla nak tulis untuk entry kali ni.. Hehe :)

Friday, 25 November 2011

Final Sukan SEA 2011

Posted by amla at 06:04 0 comments
              Hello korang semua..Korang semua sihat x?? ayah korang?? mak korang?? haha, ok lah..ckp byk pulak Amla ni.. Herm... Walaupun dah lambat, Amla tetap nak post jugak fasal kejayaan skuad Harimau Muda di bawah bimbingan Ong Kim Swee mengalahkan skuad garuda... Perlawanan ni berlangsung di stadium Glora Bung Karno...
         Actually Amla xminat sgt fasal bola-bola ni..Tp dah membe-membe abg adam dtg tgok bole dekat rumah Amla pon join sekaki lah...Bez jugak ea kalo tengok bola ramai-ramai...Bile masuk gol tu habes bergegar rumah... Terutama bile ada abg daniel en geng2 dyer join sekaki jugak.. jerit hbes r..Bole pekak telinga dengar.. Syezly Amla ckp, Amla dari xminat tgok bola, lepas tu tros mnat tgok bola wlopon tgok sorang-sorang.. Amla start minat bola bila malaysia lawan Indon pada suku akhir.. Malaysia 1 indonesia 0..
           Mase dlm gem tu, pengadil suruh Ong Kim Swee kuar dari padang sebab dyer ade bntah keputusan pengadil daripada Emiriyah Arab Bersatu.. Mase tu Amla terkejut beruk jugak..Boleh ke maen halau-halau ni.. Biaselah budak kecewi baru first time tgok bola.. :P
              Mase dalam suke akhir tu, shahrul azwari ibrahim yg kasi gol pada minit ke-17 kalau Amla xclap lah..Amla pon dh xegt sgt..Tapiey rase-rasenya pada minit ke 17 kod...kalau salah minx ampun ye peminat-peminat bola sekalian.. Tapiey Amla rse mcm betol.. hehe
     en yang paling menyedihkan my IZZAQ kene kad kuning pada minit 56.. Sebab dyer tolak Andrytani mase Andrytani dlm kawasan penalti..
        Mase harimau muda lawan dgn myanmar my IZZAQ cedera.. kaki dy sked.. Dyer berjalan pon pakai tungkat je.. Amla sedih..tapiey walau cne pon Malaysia ttp mng jugak.. 1-0..
          Mase final pon malaysia mng..4-3..bile mase tambah pon downg still 1-1..Hasil sepakan penalti untuk menentukan sape menang..Sepakan Baddrol Bakhtiar boleh la dikatogerikan sbg penentu kemenangan sebab Amla tgok bola tu an dah kene kaki penjaga gol indonesia tu dah...Tapi bola tu bergolek pegi masuk gol..So mng lah.. Amla pon heran asal la penjaga gol tu  xsepak je bola tu bila bola tu kena kaki dyer.. So tgok2 syarat-syarat penalti ni hanya untuk boleh buat satu gerakkan je<hasil keterangan: Kak Melissa>
           Yang jaringan 1 hasil Asraruddin Putra Omar tu kan, .Amla tgok dyer tanduk juz nmpak mcm Alah je..Tapi naseb baek masuk gol..Pape pon yang pnting masuk gol an sekrang...mata 1-1 tu teros kekal spanjang 90 minit en tambahan 30 minit..Sebab tu la dowang adakan penalti..hehe, memandai je Amla ni.. Haha.




And kepada peminat-peminat cerita korea, korang kalau nk tgok citer korea boleh lah korang PICIT SINI.

Friday, 18 November 2011

tergoda.. :P

Posted by amla at 09:48 0 comments
            Hello kaorang.. Amla di sini.. Dah lamer an Amla xupdate blog... Bgiey Amla lmer lhaa.. Xtau lhaa bgiey kaorang an.. Kebelakangan ni Amla busy siapkan this blog.. Kalau kaorang adew maser kaorang melawat lah blog tu..Blog tu xseberapa ponw..
            OK!! Hariey niey Amla nak ckp dekat kaorang yg Amla dh jatuh cinta dekat ABANG LONG..jatuh cinta sangat2..Bukan sikit-sikit..Nak tengok muka Abg Long?? Kjap Amla uploadkan..

             Amacam?? Handsome tak Abang Long? Ha3 :D ..Korang percayer kew tu Abang Long?? Harap-harap jangan cayew...Tu Bukan Abang Long lah...Kalau kaorang tgouk betul-betoul an, Amla dah potong nama Abang Long..Xcayer?? Tengouk balek dkt atas..Perasan tak?? Bagous!!
           Amla sajer je tarok nmew Abang Long..Tiber-tiber rindu dyer.. hehe :) , Gatal betol Amla ni.. A randy girl..
             Ok!! who is him??He is a SUPER GROOM!! He is a handsome Thailand actor.. His name?? Korang juz boleh kenal dyer dgn namew NADECH je..Namew sebenar dyer dirahsiakan..Nanti korang minat dyer..mnew boleh..Dyer muda lagiey..Baru 20.. Lagiey muda driey Mario Maurer..Kaorang tau, orang cakap kalau beza umor kitew dgn pkwe/suami/org yg kiter minat tu 5 tahun, bahagia giler..So kalau Amla dgn dyer mectiey bahagia gilerr.. :P

I put his profile ok:

Name: Nadech
Ethnicity: Thai/Austrian
Birthdate: December 17th, 1991
Birthplace: KhonKaen
Siblings: Only son
Height: 181 cm.
Education:Faculty of Communication Arts
Talent: Singing, Guitar
Hobbies: Playing games, Fitness
Sport: Futsal, Boxing
         
           Ok!! tu sajew kod..Kaorang kalau kenal dyer Nadech, kaorang jgn la ambil dyer taw..Amla chop dyer dulu..Amla cuker kening dyer..Jenis kening tebal...comel!! Tdiey baru Amla tgouk citer dyer berlakon...Hansome cgt!!!


Monday, 14 November 2011

Rahsia Perempuan yang Lelaki Perlu Tahu

Posted by amla at 05:30 0 comments
Ada betulnya..

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya,lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang(sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya,dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Ji! ka kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akan lakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan ! tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pe! rtama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

Thursday, 10 November 2011

salam Aidil Adha

Posted by amla at 03:30 0 comments
                    hello kaorang.. :) ..lmew an amla ta post dkt blog...mctie kaorang rnduw amla giler-giler an?? Kalau kaoraang rnduw makaceeh ear.. Kalau kaorang ta rnduw ader aku kesah ??
      OK2!! Amla cebenarnyew nk ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA dkt kaorang.. sory sbb wish lambat..amla actually bukak blog niey tpie ta post cbb adew hal pnting lgiey yg amla kner buat..

    
          Gmbar niey amla ambil dekat google image..senang je..ha3..Dekat skowla tadiey adew jamuan sempena Hari Raya Korban niey lhaa..so kitowrang datang skowla pagiey tadiey pkai baju raya...Amla pakai jubah waner purple gelap+pink terang..pstu pkai shawl... 
               Skowla buat korban 2ekor lembu.. Dato(pengetua) yang korbankan..maksud amla dato yg sedekahkan lembu tu untuk dikorbankan... So hariey 2 kitowrang tunggu pyew tunggu cbb ckgu bru nk mcak hariey tu.. So sementara nk tunggu 2 kitowrang mkn la kueh raya yg kitowrang bwk smbil bukak Fb n smbil snap pic..
                     Then cikgu panggil cumer pegiey dewan besar takbir ramai...pas2 kereta jagwa bwak pengetua pergi dewan..pengetua n konco-konconya pon pergi la naek atas stage...kitowrang bertakbir lah lgiey..Msew 2 Ustad Saifullah yg jdiey ketua takbir hariey tu...
         tga kitowrang bertakbir tu tibe-tibe datang kereta BMW bernombor plat WQV 5353 stop dpn tu....terkedek-kedek kuar Ejan darie kete uh...Semua org pandang dyer..Dyer pkai kod tym tu...xbole blah...Then dtg pulak berpuluh-puluh motor dkt ctu..yg turunnya sume pkai kod... n then sebuah motor BMW bernombor plat WDX 2105 dtg...turun lah abg adam n Kak Faizurin <penolong ketua pengawas> downg jalan pegi dkt ejam..
                  Kak Faizurin pakai bju cntik giler hariey 2...cumer org tepuk tgn...Amla pon tepuk tangan..Patu ejampon pegang lah tgn kak Faizurin berjln smpy dkt tangga stage...Then 1 lgiey keter BMW tpiey kaler hitam datang... Turun lah abg Dannish <ketua pengawas> n konco-konconya...dia n konco-konconya pon jln dekat ejam then Danish tros bwk kak Faizurin naek stage...
        Pstu dgn ucapan bismillah maka dato pon rasmilah hary raya korban hari tu..pastu bertabur lah kelopak bunga mawar pasu dr ats...sumer org tepuk tgn...
         pstu kitowrang mkn2..knyang giler prot amla...syez amla ambil 3 bekas puding...amla mkn sowng-sowng...cper pon xbole kacau...n then xdew aper yg berlaku...actually ader nnt amla post laen ea...adew hal ckit lah...BYE~